Jeżeli prowadzimy zakład fryzjerski i jeśli nagle odczuliśmy przestój i brak nowych klientów, to warto się nad tym poważnie zastanowić. Przyczyn może być wiele i trzeba zwrócić uwagę na kilka czynników. Od czego zacząć?
Przede wszystkim sprawdźmy jaką mamy opinię na mieście. Dobrze jest wiedzieć, co mówi o nas konkurencja i klienci, którzy skorzystali z naszych usług. Poza tym zastanówmy się nad tym kiedy ostatnio wysłaliśmy naszych pracowników na szkolenia i kursy. We fryzjerstwie często pojawią się nowe trendy, a klienci chcą z nich korzystać. Jeżeli nasi pracownicy nie potrafią spełnić oczekiwań, to taka osoba więcej nie pojawi się w naszym salonie.
Warto także zwrócić uwagę na czystość i jakość narzędzi. Jeżeli przeanalizujemy te czynniki i jeśli okaże się, że wszystko w porządku, to czas na promocję i nowoczesną technologię. Trzeba bowiem wiedzieć, że biznes bez komputera to żaden biznes, a coś takiego jak specjalne oprogramowanie do zarządzania salonem naprawdę może podwoić zyski. Jeżeli chcemy przyciągnąć nową klientelę i jeśli zależy nam na stałych klientach, to rezerwacje online będą strzałem w dziesiątkę. Jak to działa?
Instalujemy na naszej stronie internetowej program, który ułatwi klientom umawianie się na wizyty. Wystarczy, że użytkownik wybierze konkretny termin i gotowe. My na swojego maila dostaniemy potwierdzenie, a klient tuż przed wizytą otrzyma wiadomość z przypomnieniem terminu. Dzięki temu rozwiązaniu zyskamy na czasie, będziemy mieli solidną bazę danych i unikniemy wielu pomyłek.